Omschrijving

Studiegids ontvangen

Je ontvangt de gids als PDF binnen enkele minuten in je mailbox.

Om je te helpen bij jouw studiekeuze kunnen wij je via e-mail of telefoon benaderen. Door dit formulier te verzenden geef je hier toestemming voor, je toestemming kun je ieder moment weer intrekken. Bekijk ook gerust onze privacyverklaring.

Een verdieping in marketingmanagement

Mis jij kennis op het gebied van marketingmanagement? Wil je je op masterniveau hierin verdiepen en ben je niet in staat de volledige master te volgen? Kies dan voor dit Masterprogramma! Je volgt een aantal vakken uit de volledige Master Marketingmanagement. Hierin verdiep je je in het creëren van een sterk merk, het analyseren van de beleving van de klant en het strategisch inzetten van digitale marketing. Je legt steeds de koppeling met de werkpraktijk, zodat je de opgedane kennis en vaardigheden direct kunt toepassen in je werk. Na afloop ontvang je een waardevol certificaat. Je kunt elke dag starten met dit Masterprogramma, schrijf je vandaag nog in!

Waarom een Masterprogramma?

Het eenjarige Masterprogramma Marketingmanagement is uitermate geschikt als je meer kennis in dit vakgebied wilt opdoen en/of niet in de gelegenheid bent om 2 jaar lang de volledige masteropleiding te volgen. Ga je later alsnog de volledige masteropleiding volgen, dan krijg je vrijstellingen en doorloop je de volledige opleiding nog sneller.

Onderdeel van volledige Master Marketingmanagement

Dit Masterprogramma is een onderdeel van de erkende Master Marketingmanagement. Je bent dus verzekerd van erkende kwaliteit en kunt bovendien studiefinanciering krijgen tegen gunstige voorwaarden. Lees hier meer over bij de tab Studieduur & lesgeld.

Studeren op jouw moment

Starten wanneer je wilt. Studeren waar en wanneer het jou schikt. Even stoppen als dat nodig is, of harder gaan dan je dacht. Online, met inspirerende boeken, via E-modules, of juist in een echte klas. Dat kan allemaal bij NTI. Deze NTI-studenten leggen je graag uit hoe dit in zijn werk gaat.

Wij snappen als geen ander dat er meer is dan studeren. Dat je rekening wilt houden met je baan, met je kinderen, je sport, of met dat familielid dat aandacht nodig heeft. Of dat het even niet uitkomt met de feestdagen of tijdens die verbouwing. Maar als het dan zover is, zorgen we er ook voor dat elke seconde telt. Dat het helemaal jouw moment is.

Inclusief vakliteratuur

De volledige vakliteratuur is inbegrepen bij het lesgeld. Je betaalt dus niets extra voor dure studieboeken, je bespaart hierdoor veel geld. Waar andere particuliere onderwijsaanbieders gebruikmaken van losbladig en zelf ontwikkeld materiaal, kiest NTI ervoor om te werken met gerenommeerde vakliteratuur. Studieboeken die ook bij reguliere hogescholen op de literatuurlijst staan.

Inhoud

Het studieprogramma

In het studieprogramma kun je zien uit welke masterclasses de opleiding bestaat. De studiepunten geven een indicatie van de omvang per vak. De studiepunten zijn vermeld volgens de Europese standaard (EC's of ECTS).

Masterprogramma Marketingmanagement 9972

Bij deze opleiding kun je 18 EC's halen, onderverdeeld in de volgende vakken:

Studieprogramma

Hoofdfase
  • Strategisch Marketingmanagement
    6 EC
  • Online Marketing
    6 EC
  • Communicatiestrategie
    6 EC

Wat leer ik?

Tijdens dit Masterprogramma verdiep je je in drie thema’s: Strategisch marketingmanagement, Online marketing en Communicatiestrategie. Je krijgt inzicht in de beleving van de klant, hoe je deze analyseert en vertaalt naar een sterk marketingbeleid. Je verdiept je daarnaast in de strategische aspecten van digitale marketing. Digitale marketing kun je op een strategische en geïntegreerde manier inzetten. Denk aan online branding, digitale klantacquisitie en digitale data. Ook leer je meer over marketingcommunicatie, branding en positionering. Hoe bepaal en plan je een marketingcommunicatiestrategie? Hoe bepaal je doelstellingen aan de hand van doelgroepanalyses? Verder komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod tijdens het Masterprogramma Marketingmanagement:

  • Het bouwen van een sterk merk, de loyaliteit van klanten
  • Het aanbod, de waarde en de prijs
  • Online branding, online klantacquisitie en CRM
  • Marketingcommunicatiestrategiebepaling en -planning
  • Reclamestrategie en -creatie

Inclusief 3 praktijkbijeenkomsten en praktijkopdrachten

Tijdens dit Masterprogramma volg jij 3 praktijkbijeenkomsten. Onder begeleiding van een expert uit het werkveld verdiep je je in specifieke onderwerpen behorende bij de masterclasses Strategisch marketingmanagement, Online marketing en Communicatiestrategie. Dit gebeurt op een interactieve manier, waarbij je continu de koppeling legt tussen theorie en praktijk. Je kunt zelf plannen wanneer je bij een praktijkbijeenkomst aanwezig wilt zijn. Daarnaast oefen je de kennis die je hebt opgedaan tijdens het maken van aanvullende praktische opdrachten. In deze opdrachten staat het toepassen van de kennis die je hebt geleerd centraal, zodat je goed voorbereid wordt op je eindpaper.

Persoonlijke begeleiding

Heb je vragen over bijvoorbeeld het maken van een studieplanning of het inplannen van examens? Dan kun je altijd even bellen, appen of mailen met jouw mentor.

Lees meer

Toelating

Heb ik een vooropleiding nodig?

Voor het Masterprogramma Marketingmanagement heb je geen specifieke vooropleiding nodig. Wel wordt er van je verwacht dat je beschikt over hbo- of wo-werk- en denkniveau. Houd er daarnaast rekening mee dat je bepaalde opdrachten moet kunnen uitvoeren bij de organisatie waar je werkt.

Heb je een vraag? Een studieadviseur helpt je graag!

NTI University of Applied Sciences heeft een team van professionele studieadviseurs. Zij kunnen je helpen bij jouw studiekeuze. Zij staan voor je klaar en beantwoorden al je vragen. Je kunt vrijblijvend een studieadviesgesprek aanvragen. Dit gesprek kan plaatsvinden op onze hoofdlocatie in Leiden, maar ook telefonisch. Vraag direct een gratis studieadviesgesprek aan.

Examen

Hoe rond ik de opleiding af?

Je sluit het Masterprogramma Marketingmanagement af met 3 papers. Na afloop ontvang je een NTI-certificaat. Een mooie aanvulling op je cv én een bevestiging van jouw prestatie!

Doorstromen naar de volledige masteropleiding

Als je je kennis over marketingmanagement na dit programma nog verder wilt verbreden en een erkende mastertitel wilt halen, kun je verder studeren naar de volledige Master Marketingmanagement. Je dient dan wel te voldoen aan de toelatingseisen van de volledige master. Wanneer je wordt toegelaten, krijg je vrijstelling voor de masterclass(es) die je al hebt behaald.

De examenkosten bedragen € 37,50 per maand op basis van het aanbevolen studietempo.

Studieduur & lesgeld

Je betaalt alleen lesgeld en examenkosten

Met het Masterprogramma Marketingmanagement profiteer je van ons unieke all-in concept. Dit betekent dat er geen extra kosten in rekening worden gebracht voor: vakliteratuur, studiemateriaal, diplomering en reprorecht. De beste vakliteratuur is in het lesgeld inbegrepen. Daarnaast betaal je bij ons 1 jaar lesgeld en examenkosten en je hebt vervolgens tot 2 jaar de tijd om je studie te doorlopen en de examens af te ronden. Je krijgt dus een jaar gratis uitloop, zonder extra kosten.

Levenlanglerenkrediet: leen bij DUO tegen gunstige voorwaarden

Lenen via DUO mogelijk stickerBen je toelaatbaar voor de gelijknamige volledige masteropleiding, ben je jonger dan 55 jaar en betaal je zelf het college- of lesgeld? Dan kun jij het les- en examengeld van deze opleiding lenen via DUO tegen zeer gunstige voorwaarden. Lees meer over dit Levenlanglerenkrediet.

Masterprogramma Marketingmanagement 9972

Termijnen 12 Maanden *
Lesgeld per termijn € 262,00
  • De inschrijfkosten zijn € 50,-
  • 5% korting bij betaling ineens
  • * is aanbevolen studietempo

Wees de eerste om een review achter te laten

Laat hier jouw beoordeling achter

Voor deze opleiding zijn nog geen ervaringen achtergelaten, bekijk tot die tijd op The Feedback Company hoe onze studenten NTI beoordelen:

Beoordelingen NTI op The Feedback Company